güzel söz

“Success usually comes to those who are too busy to be looking for it” -Henry David Thoreau

2 Mayıs 2010 Pazar

Duyarsız reklamlar

Tv izleyen herkes,film,dizi veya haber aralarında mutlaka reklamlara rastlıyor ve bu durum bazen can sıksa da bazen gerçekten izlemesi çok keyifli reklamlar da oluyor aralarında.. Bazı reklamlar,çıksa da izlesek dedirtecek derecede güzel de oluyor ama sonuçta reklam bir nevi tüketiciyi ikna yöntemi ve ulvi bir amacı olan,örneğin Kızılay,lösemi vakfı v.s gibi şu an da aklıma gelen kurumlardan bahseden reklamlar çok az sayıda sonuçta..Genellikle tüketim toplumuna yönelik ve bazıları da gerçekten sinir bozucu reklamlar çoğunlukta. Çok var ama şimdi aklıma gelen, başlıca itici olanlardan biri de lüks ev reklamları. Uzun uzadıya anlatmaya gerek yok,gerçekten komik olmaya başladı bu tarz reklamlar. Bunları bir şekilde dikkate almayıp görmezden gelebiliriz fakat benim asıl değinmek istediğim bugünlerde sıkça ekranda görmeye başladığımız ve her özel gün(bu özel günler de durmadan artıyor!!) yaklaştığında 2 hafta öncesinden verilmeye başlanan tarzdaki reklamlarla ilgili.
Sevdikleri,insanların her zaman en değer verdikleridir. Bu da en başta ailesi olmak üzere eşi,dostu,akrabasıdır tabii ki. Ve bence insan bu sevdikleri için bir şeyler yapmaya her zaman hazırdır.Bunun hatırlatılmasına gerek yok bence.
Neyse,sadede gelecek olursak, anneler günü yaklaşıyor.Benim bu özel günlerle hiç aram olmadı bir türlü ama yine de usulen kutluyoruz diyelim.Bir çocuğa her gün anneler günü,seven birine her gün sevgililer günüdür aslında.Tekrar reklamlara dönecek olursak, “bir tek annem olsun bana bir şey olmaz”, “sen iyi ki varsın,bu hayat senle güzel hey!!” tarzı reklamları sıkça görmeye başladık.Benim aklıma nedense hemen şu geliyor. Küçük yaşlarda annesini kaybetmiş çocuklar. Yakın çevremde bir örneği olduğu için belki daha çok fark ediyorum ama bence bir sürü çocuk vardır bu şekilde ülkemizde.Aklıma hemen onlar geliyor.Bence çok üzülüyorlardır,reklamlardaki gibi sarılacakları ve bir hediye alacakları anneleri yok çünkü ve bunun çok duyarsız bir reklam türü olduğunu düşünüyorum.Maneviyat sömürüsüyle tamamen maddiyata yönelik bu tarz reklamlar içini sıkıyor hakikaten insanın.Duygu sömürüsü yapan veya insanı resmen saf yerine koyup kandırmaya çalışan bir sürü başka reklam da var ama bence en kötüleri,en değer verdiğimiz varlıklar olan,annelerle ilgili yapılan bu tip reklamlardır diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder