güzel söz

“Success usually comes to those who are too busy to be looking for it” -Henry David Thoreau

28 Mart 2010 Pazar

Yeraltından notlar

Geçenlerde okuduğum bir kitabın adı bu,Dostoyevski yazmış.Okumayı bitirdikten sonra öğrendim ki tiyatro oyunu olarak ta sahnelenmiş bu kitap.Biraz araştırıp oyuncuların resimlerini de görünce,kitabı okuduğum süre boyunca tam olarak hayalimde canlandıramadığım karakterler bir bir gözümün önüne gelmeye başladı. Bu şekilde önce kitabını okuduğum ve daha sonra sinemaya ya da tiyatro oyununa çevrilmiş halini izlediğim birkaç eser daha var.Gayet te keyifli olduğunu söyleyebilirim. Askerdeyken, boş zamanlarda yapacak pek birşey olmadığında biz de kitaba vururyorduk kendimizi. Yüzüklerin efendisi diye bir kitap denk geldi ve okumaya başlamıştım. Çok farklı ve fantastik bir dünya ve karakterler olduğundan,çok zorlanmıştım kitabı okurken.Bir türlü hayalimde canlanmıyordu tipler.Askerden dönüşten birkaç ay sonra bir de baktım ki eserin filmi çevrilmiş ve sinemalarda.İzlerken,kitabın bu kadar güzel sinemaya uyarlanmasına şaşırıp,tüm seriyi büyük bir keyifle takip etmiştim. Yine buna benzer bir durum da Patrick Süskind'in "Koku" adlı kitabını okuduktan sonra olmuştu.Hatta kitabı okuyan bir arkadaşımla,bunun ileride filminin çekilebileceğini bile konuşmuştuk. Tabi yine film vizyona girdiğinde merak ve heyecanla takip etmiştik.Güzel edebi eserlerin çok güzel bir şekilde sahne sanatları yoluyla izleyicilere ulaştırılması sahiden çok keyifli. Kitabını okumadım ama filmlerini hatta çizgi filmlerini bile çokça izlediğimiz,Victor Hugo'nun "Notre Dame De Paris" isimli yapıtının müzikalini izlemeyi çok isterdim. Bazı videolarını internetten bulup bir kısmına göz attım ama profesyonel oyuncu kadrosuyla sahnede izlemek mükemmel olurdu.Yine de olsun,DVD'si varmış galiba..bulup oradan izlerim ben de:)

1 yorum:

  1. O zaman "ejderha dovmeli kadın"ı tavsiye edecegim arkadasim :=)

    YanıtlaSil